El Cigró (Cicer arietinum)

El Cigró  (Cicer arietinum)

El Cigró és una de les lleguminoses amb més beneficis per a la salut, saborosos, energètics i indispensables en una dieta sana i equilibrada, aporten bones dosis de Fibra que ajuda a combatre el restrenyiment, promou la regularitat del sistema digestiu, millora el transit intestinal, poden ser molt útils en dietes per aprimar, perquè sacien l’organisme durant molta estona, Hidrats de carboni d'absorció lenta amb assimilació gradual de la glucosa evitant el desequilibri dels nivells de sucre, són una bona alternativa dons per a persones amb diabetis ja que ajuden a mantenir els nivells adequats de sucre a la sang, els Hidrats també generen energia constant, molt adequats per a estats d'astènia, Vitamines C i B-6, redueixen la quantitat de colesterol a la sang, disminuint el risc de malalties coronàries, actuen com protectors del sistema nerviós, Minerals, Calci, Ferro, Fosfat, Manganès, Zinc que contribueixen a la construcció i manteniment de l'estructura i resistència òssia i dentaria, regulen la tensió arterial gràcies al seu elevat contingut en Potassi i l'escassa presència de Sodi, afavoreixen la diüresi, beneficiós en casos de litiasi renal (pedres al ronyó) i per eliminar l'excés d'Àcid úric, Proteïnes degut a la manca de Metionina, cal menjar-los juntament amb altres fonts proteiques tals com cereals, arròs, cuscús... Àcid fòlic en embaràs ajuda a prevenir malformacions al fetus, baix contingut en greixos, Betacarotè d'acció antioxidant i antiinflamatòria, Magnesi, Fòsfor i Vitamines del grup B, necessaris per al sistema nerviós ajuden a gestionar estats d'estres i tensionals i muscular ideal per esportistes, Ferro que ajuda a combatre estats d'anèmia, no contenen gluten, son aptes per a celíacs. A tenir en compte, degut a la fibra insoluble que contenen, poden ser indigestos i causar flatulències, per tal d'evitar-ho cal coure'ls més temps de l'habitual i triturar la pell que desprenen, no es poden ingerir en cru ja que produeixen toxicitat, sempre s´han de coure, cal moderar-ne el consum en persones amb Àcid úric, goll, nòduls a les tiroides e hipertiroïdisme. Els llegums son considerats el millor aliment per la sostenibilitat del futur gràcies a les seves propietats nutricionals, el benefici que generen en les terres de conreu i per la seva accessibilitat econòmica.